Dwaj młodzi wrocławianie, Jakub Tomasiczek i Bartłomiej Sawczyn, przekonali chińskiego giganta by ekspansję na rynki europejskie rozpoczął z Wrocławia, z pomocą ich firmy.
- To w znacznej mierze efekt kontaktów, które nawiązaliśmy w Chinach – tłumaczy Jakub Tomasiczek, dyrektor generalny JBTS. - Studiowałem w Szanghaju handel międzynarodowy i język chiński, mieszkałem tam przez siedem lat. Bartek dołączył do mnie, kiedy zdecydowaliśmy się na wspólny biznes.
Ofertę założonej wspólnie firmy skierowali przede wszystkim do mieszkających w Chinach cudzoziemców, niezadowolonych ze współpracy z miejscowymi firmami kurierskimi. Jak przekonuje Bartłomiej Sawczyn, dyrektor operacyjny JBTS, zebrane w ten sposób doświadczenie okazało się najistotniejsze podczas negocjacji z koncernem.
- Jeśli chce się współpracować z Chińczykami, trzeba dobrze poznać ich mentalność – przekonuje. - Dla nich w biznesie liczą się wzajemne zrozumienie i zaufanie, cierpliość i solidność.
Sieć dystrubucji marki Xiaoyi wrocławianie stworzyli w oparciu o portal xiaoyi.pl, rozwijając współpracę z serwisem Allegro. Obecnie w ofercie są dwa rodzaje kamerek produkowanych przez koncern: Yi Action oraz Yi Home.
- Kamerki Xiaoyi, przeznaczone na ryneki europejskie, mają lepszą specyfikację i są dostosowane do wymagań zachodnich klientów – mówi Bartłomiej Sawczyn. - Nasze zadanie polega na tym, by przekonać ich, że chińskie produkty mogą jakością konkurować z najlepszymi, a pod względem użyteczności nawet ich przeganiać.
Twórcy firmy zapewniają, że w przyszłości asortyment będzie się poszerzał o kolejne urządzenia.
- Prowadzimy już działania w tym kierunku – zapewnia Bartłomiej Sawczyn. - Jednak na razie priorytetem jest rozwój sieci w Polsce i wejście na inne duże rynki europejskie.
Źródło: www.prexpert.pl