Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku,
zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności.

Młodzi wrocławianie wprowadzili do Polski chińskiego giganta

Filip Bernat, 2016-01-12
Młodzi wrocławianie wprowadzili do Polski chińskiego giganta
Wrocławska firma JBTS została pierwszym europejskim dystrybutorem chińskiego koncernu Xiaomi, jednego z największych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Jego wartość szacuje się na 46 miliardów dolarów.

Dwaj młodzi wrocławianie, Jakub Tomasiczek i Bartłomiej Sawczyn, przekonali chińskiego giganta by ekspansję na rynki europejskie rozpoczął z Wrocławia, z pomocą ich firmy.

- To w znacznej mierze efekt kontaktów, które nawiązaliśmy w Chinach – tłumaczy Jakub Tomasiczek, dyrektor generalny JBTS. - Studiowałem w Szanghaju handel międzynarodowy i język chiński, mieszkałem tam przez siedem lat. Bartek dołączył do mnie, kiedy zdecydowaliśmy się na wspólny biznes.

Ofertę założonej wspólnie firmy skierowali przede wszystkim do mieszkających w Chinach cudzoziemców, niezadowolonych ze współpracy z miejscowymi firmami kurierskimi. Jak przekonuje Bartłomiej Sawczyn, dyrektor operacyjny JBTS, zebrane w ten sposób doświadczenie okazało się najistotniejsze podczas negocjacji z koncernem.

- Jeśli chce się współpracować z Chińczykami, trzeba dobrze poznać ich mentalność – przekonuje. - Dla nich w biznesie liczą się wzajemne zrozumienie i zaufanie, cierpliość i solidność.

Sieć dystrubucji marki Xiaoyi wrocławianie stworzyli w oparciu o portal xiaoyi.pl, rozwijając współpracę z serwisem Allegro. Obecnie w ofercie są dwa rodzaje kamerek produkowanych przez koncern: Yi Action oraz Yi Home.

- Kamerki Xiaoyi, przeznaczone na ryneki europejskie, mają lepszą specyfikację i są dostosowane do wymagań zachodnich klientów – mówi Bartłomiej Sawczyn. - Nasze zadanie polega na tym, by przekonać ich, że chińskie produkty mogą jakością konkurować z najlepszymi, a pod względem użyteczności nawet ich przeganiać.

Twórcy firmy zapewniają, że w przyszłości asortyment będzie się poszerzał o kolejne urządzenia.

- Prowadzimy już działania w tym kierunku – zapewnia Bartłomiej Sawczyn. - Jednak na razie priorytetem jest rozwój sieci w Polsce i wejście na inne duże rynki europejskie.

Źródło: www.prexpert.pl

Oceń artykuł:
+2
0