Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku,
zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności.

Integracyjne warsztaty teatralne dla dzieci

Filip Bernat, 2016-03-17
Integracyjne warsztaty teatralne dla dzieci
We Wrocławskim Teatrze Lalek ruszy wkrótce nowy cykl warsztatów dla dzieci w wieku przedszkolnym (3-5 lat) oraz uczniów szkół podstawowych (6-8 lat) wraz z rodzicami. Zajęcia skierowane są przede wszystkim do dzieci z niepełnosprawnością wzroku lub słuchu.

Warsztaty DZYŃ! mają na celu zainspirowanie uczestników do celebrowania własnego, wyjątkowego spojrzenia na świat. Organizatorzy chcą zaangażować dzieci w badanie otaczającego je pejzażu dźwiękowego oraz poszukiwanie wartości w ruchu, opowieści i formach plastycznych.

Zajęcia poprowadzą Marta Kurowska oraz Robert Maniak, którzy ujawnią dzieciom całą różnorodność, złożoność oraz bogactwo świata sztuki. Za projektowanie narzędzi edukacyjnych odpowiedzialni są Tomasz Malczuk i Beata Tomczyk.

Pierwszy warsztat „Sztuka hałasowania” odbędzie się 20 marca. Wstęp jest bezpłatny, konieczna jest jednak rezerwacja miejsc.

Pełny harmonogram warsztatów DZYŃ:

Warsztat I: SZTUKA HAŁASOWANIA
20 MARCA 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Pohałasujmy do woli i niech nikt nas nie upomina! Niech nasz hałas ma kolor czerwony i jest miękki i puchaty! Nadajmy siedmiu dźwiękom gamy kolory, kształty i faktury. Opowiedzmy nimi o naszych emocjach i marzeniach. Stwórzmy melodię z odcieni fioletu i zaśpiewajmy piosenkę kwadratami. A może nasz hałas będzie zupełnie bezgłośny?
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością słuchu.


Warsztat II: SZTUKA STRZYKANIA PALCAMI
17 KWIETNIA 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Zbadajmy od stóp do głów nasze ciała. Zabawmy się w lekarza, ale takiego, który poszukuje najdziwniejszych odgłosów. Czy burczy nam w brzuchach? A może potrafimy strzykać palcami? Komu najgłośniej bije serce? A komu najbardziej melodyjnie rosną włosy na głowie? Spróbujmy tupnąć i klasnąć, i naśladować odgłosy zwierząt.
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością wzroku.


Warsztat III: SZTUKA TRZASKÓW I STUKOTÓW
MAJ 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Przyjrzymy się różnym domowym przedmiotom. Zastanówmy się, jakie dźwięki mogły im towarzyszyć od momentu powstania do czasu, kiedy znalazły się w naszych domach. O czym opowiadają? Czy odkurzacz i mikser są naprawdę groźne? Spróbujmy je oswoić.
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością słuchu.


Warsztat IV: SZTUKA SŁUCHANIA
CZERWIEC 2016 
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Co piszczy w trawie? Jak śpiewają ptaki? Dokąd pędzi ten samochód? Spróbujmy wspólnie wsłuchać się w dźwięki okolicy i je opisać. A potem stwórzmy własną instalację, która opowie o wszystkim, co usłyszeliśmy.
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością słuchu.


Warsztat V: SZTUKA KONCERTOWANIA
SIERPIEŃ 2016 
11.00 (dzieci 3-5lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Chodźmy na spacer do parku! Wsłuchajmy się we wszystkie odgłosy, jakie do nas dochodzą. Czy układają się w jakąś historię? A może tworzą melodię? Spróbujmy ją wspólnie powtórzyć. Stwórzmy chór parkowych odgłosów. A może dodamy do niego własny utwór?
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością wzroku.


Warsztat VI: SZTUKA OPOWIADANIA
WRZESIEŃ 2016 
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)7. 
Ogród Staromiejski skrywa wiele historii niewidocznych dla oczu. Spróbujmy spojrzeć na niego inaczej, zajrzyjmy pod każdy listek, zapytajmy ptaków, o czym śpiewają, czy chropowata kora opowie nam, w jakim nastroju jest dzisiaj drzewo? Nagrajmy własny audiospacer i pozwólmy parkowym gościom spojrzeć na Ogród naszymi oczami.
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością wzroku.


Warsztat VII: SZTUKA DYRYGOWANIA 
PAŹDZIERNIK 2016 
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Czy można stworzyć swój własny sposób dyrygowania? Oczywiście! Poprowadzić orkiestrę złożoną z dzieci i rodziców i zagrać wspaniały koncert na kolory, gesty, instrumenty. Wezmą w nim udział aktorzy, muzycy, tancerze i artyści wizualni. Wszystkie formy artystycznego wyrazu są dozwolone, a dyrygent tworzy z nich niepowtarzalny improwizowany utwór.
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością słuchu.


Warsztat VIII: SZTUKA KOMPONOWANIA
LISTOPAD 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Wyobraźcie sobie ulubione bajki bez ścieżki dźwiękowej. Czy ktoś odgadłby, kim jest Buka? Albo ulubiony spektakl w Teatrze Lalek, w którym nie pojawia się ani jeden dźwięk. Czas to zmienić! Po swojemu opowiemy kolejne sceny i nagramy im nowe tło. Przy pomocy instrumentów muzycznych, własnych ciał i dostępnych przedmiotów stworzymy nastrój grozy lub radości i doprowadzimy do szczęśliwego zakończenia.
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością wzroku.
 

WARSZTAT IX: SZTUKA MILCZENIA
GRUDZIEŃ 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Czym jest cisza? Jaki ma kolor? Czy potrafi mówić? A może podśpiewuje sobie po cichutku podczas zabawy? Czy to po prostu brak hałasu, czy może coś jeszcze? Lubimy ją, czy może wzbudzać lęk? Spróbujmy poszukać ciszy. Gdzie mieszka? Czy często bywa w teatrze? I czy w ogóle jest możliwa?
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością słuchu.

 

Oceń artykuł:
+6
0