W ubiegłym miesiącu przyznane zostały Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2014 roku. Dolnośląskim zwycięzcą tego prestiżowego, objętego patronatem magazynu National Geographic Traveller, konkursu została Huta Julia w Piechowicach.Dzięki temu znalazła się ona wśród takich znamienitości jak łódzkie Muzeum Animacji Se-ma-for, czy słynne Muzeum Powstania Warszawskiego.
W uznaniu dla tego osiągnięcia, Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Cezary Przybylski wręczył list gratulacyjny Agnieszce Blachecie, Prezes Huty Julia, za wkład, pasję i serce, które włożyła w odrestaurowanie tego legendarnego i magicznego miejsca.
Polska Organizacja Turystyczna podejmuje działania zmierzające do stymulacji rozwoju profesjonalnego produktu turystycznego oraz do jego promocji w kraju i za granicą. Jednym z takich działań jest organizacja konkursu na najlepszy polski produkt turystyczny.
Ma on na celu wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych oraz ich popularyzację, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych, których efektem jest tworzenie produktów turystycznych. Pierwszy Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny zorganizowany został w 2003 r. W 2008 roku VI edycja Konkursu przebiegała według nowych zasad regulaminowych.
Po raz pierwszy przyznany został Złoty Certyfikat POT. Pretendować do tej nagrody mogły produkty nagrodzone Certyfikatem w latach ubiegłych. Członkowie Kapituły wybierając laureata oceniali w tym przypadku konsekwentne i twórcze rozwinięcie działalności. Wszystkie certyfikowane produkty objęte zostały programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej.
Z kolei zdobywca Złotego Certyfikatu - programem specjalnym, którym jest sfinansowana przez Polską Organizację Turystyczną profesjonalna kampania promocyjna wartości siedmiuset tysięcy złotych.
Źródło:
UMWD